جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

نهاد مدني «مرجعيت»، ميراث آيت الله حكيم و آينده حوزه نجف

اخبار آنلاين استان البرز را در اين مجله خبري مطالعه كنيد

نهاد مدني «مرجعيت»، ميراث آيت الله حكيم و آينده حوزه نجف

۵ بازديد

پس از مرگ ناگهاني وي و با چهار تن از اعضاي نجف در گزارش اصلي ، بحث هايي در مورد تأثير اين آسيب بر نجف و تأثير او بر راي دهندگان آينده انجام شده است. آنها بايد در مورد امور داخلي حوزه صحبت كنند ، اما به عنوان ناظر بيروني كه تاريخ ، ساختار ، …

نهاد مدني «مرجعيت»، ميراث آيت الله حكيم و آينده حوزه نجف https://rosemag.ir/2021/09/10/نهاد-مدني-مرجعيت،-ميراث-آيت-الله-حكي/ Fri, 10 Sep 2021 01:18:11 0000 مجله عمومي https://rosemag.ir/2021/09/10/نهاد-مدني-مرجعيت،-ميراث-آيت-الله-حكي/ پس از مرگ ناگهاني وي و با چهار تن از اعضاي نجف در گزارش اصلي ، بحث هايي در مورد تأثير اين آسيب بر نجف و تأثير او بر راي دهندگان آينده انجام شده است. آنها بايد در مورد امور داخلي حوزه صحبت كنند ، اما به عنوان ناظر بيروني كه تاريخ ، ساختار ، …

پس از مرگ ناگهاني وي و با چهار تن از اعضاي نجف در گزارش اصلي ، بحث هايي در مورد تأثير اين آسيب بر نجف و تأثير او بر راي دهندگان آينده انجام شده است.

آنها بايد در مورد امور داخلي حوزه صحبت كنند ، اما به عنوان ناظر بيروني كه تاريخ ، ساختار ، سنت و فرهنگ حوزه را در چند سال اخير مطالعه كرده است (برخي از نكات ذكر شده در يادآوري “مدرسه نجف اشرف”) ) گفته مي شود پرديس يكي از پيشروترين و پايدارترين نهادهاي توليد دانش در جهان شيعه است و در چند قرن گذشته ، با وجود تغييرات عظيم و عميق تاريخي ، وي توانسته ساختار ، رفتار و دانش علمي خود را حفظ كند. ويژگي هاي اصلي خاستگاه يا معلم مردان و استوانه هاي بزرگ ، مانند شيخ طوسي و صاحب جواهر ، شيخ انصاري و آخوند خراساني ، سيد محمد كاظم يزدي ، سيد ابوالحسن اصفهاني ، شيخ محمدحسين نائيني ، شيخ محمدحسين سيدامي سيامي و آيخ محمدحسين محمدحسين سهامي حسين ناييني ، شيخ محمد حسين سي و آياتولي سيد ابوالحسن اصفهاني ، شيخ محمد حسين نائيني ؛ ابوالقاسم خويي و امام خميني (زمان تبعيد) و آيت الله سيستاني ، چه در زمان هاي مختلف و چه در سخت ترين شرايط سركوب ، از جمله رژيم بعثي ها ، با عدم امكان پذير ساختن ايمان ، وجود خود را حفظ كردند. ميدان ضعيف و باير بود خوشبختانه در دوران پس از صدام ، نجف اشرف داراي تخصص جديدي در زمينه علوم كمي و كيفي بوده است. قانون اساسي همچنين با رعايت آزادي انديشه و تنوع رفتاري در يك سيستم پيچيده ، اجتناب از سياست زدگي ، سكولاريزاسيون ، رقابت قدرت و رقابت مزاحم ترين حزب ، زمينه را براي تحولات و آفرينش هاي جديد آماده كرد. از سوي ديگر ، مفاهيم ، الزامات و عدم قطعيت هاي مشكلات حال و آينده ، در هنگام تجديد اجتهاد و نظام. قدم هاي معروف و حكيمانه رهبر نجف اشرف آيت الله سيستاني و ديگر رهبران نجف اشرف در زمينه حقوق بشر ، اعتراض ، حق رأي ، حقوق مردم در اداره و احترام به آزادي هاي فكري مدني. آزادي ها ، حقوق اقليت ها و توجه به فرهنگ بين مذهبي و گفتگوي بين اديان ، همانطور كه در كنوانسيون عالي پاپ و فقه اروپاي غربي مشاهده كرديم ، گواه ديگري بر اين مدرنيته و تجارت با مناطق اطراف است. چه رنگ نجف و چه عمق آن ، بحث طولاني مدت و طولاني مدت وجود خواهد داشت و اميد مي رود كه ادامه يابد و گسترش يابد.

در تشيع ، “مرجعيت” در درجه اول يك نهاد مدني و معنوي است ، و “اقتدار” يك شخصيت مدني و معنوي است كه هويت و قدرت خود را از فرقه گرايان در “دين” در رابطه با ايمان و اعمال مذهبي ، اخلاقي ، انساني و مسئوليت هاي اجتماعي. حوزه انتخابيه بدن به عنوان نيروي اجتماعي و جامعه به عنوان پشتوانه واقعي. هويت ديگر يك رابطه يا يك رابطه و كاركرد قبلي نيست. كاستي هاي هر دين تا حدي اهميت فكري ، معنوي و اخلاقي را ايجاد مي كند و در نهايت ميراثي براي دانش آموزان ، نويسندگي ، فتوا ، خلاقيت فكري ، شيوه ها و شيوه هاي زندگي سياسي ، اجتماعي و حتي شخصي به جا مي گذارد. بيش از ده صد سال مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. اقتدار ستون سلطه است و بسياري از تحولات در حوزه اي ناشي از اقتداري است كه حول آن مي چرخد ​​و اساساً سلطه و اقتدار آينده آن را تعريف مي كند. در عين حال ، لازم به ذكر است كه ثبات عميق ترين مutesسسات حوزوي مانند نجف اشرف يا مهد كودك بزرگ مانند قم را نمي توان با حوزه هاي علميه كوچكي مقايسه كرد كه در مقطعي با مهاجرت و مرگ درخشان و افول كردند. شخصيت و محبوبيت كشتار جمعي و شهادت تاريخ به زندگي و ايمني هيچ رهبر مذهبي يا مرجع خاص و مانند هر نهاد مدني ديگري كه در زمينه هاي مختلف مانند اطاعت بنا شده بستگي ندارد. اهداف تعيين شده براي آن ، استعداد علمي و باروري فكري ، درك م believersمنان. اين مكتب فكري ، كارآمدي ، استقلال اقتصادي ، سنت و سبك و تمايز و رهبران دانشكده و بدنه آن براي ارتقاء رابطه با جامعه هدف و ساير نهادهاي اجتماعي طراحي شده است. و همچنين ديدگاه و موقعيت وي نسبت به مردم و نهادهاي قدرت.

در اين راستا ، توسعه و توسعه اعلام و توسعه مرجعيت در سمينارهاي اصلي شيعه ضروري است. در اديان ديگر نيز چنين است و سنتهاي خاص خود را دارد و گاهي خارج از حوزه قدرت آن نهاد ديني است و در واقع توسط نهاد سياسي ديكته مي شود.

سنت هاي هر نهاد ديني بايد در زمينه اي تاريخي ، اجتماعي و سياسي بررسي و توضيح داده شود. حوزه علميه قم مقدسه و نجف اشرف به عنوان دو شاخه علم و فقه شيعه نيز داراي جوامع متعدد و در عين حال تفاوت هايي است كه از سنت هاي تاريخي ، سياسي و داخلي ناشي مي شود. يك سنت براي اعلام قدرت وجود دارد كه در هر يك از اين قسمتها تفاوت هايي دارد و مي توان به وضوح از آن انتقاد كرد. به عنوان مثال ، در حوزه علميه قم ، اعلام مرجعيت طلاب مخفي نگه داشته شد و در زندگي معلمان اجرا شد ، و بنابراين در اين حوزه چندين نسل از متون تقليدي قدرت عملي رساله ها و نقش ايفا شده را افشا كرده است. توسط چندين نسل و حتي مجتهدين جوان پس از مقامات تا حدي علني در انظار عمومي هستند و در عين حال جامعه و دولت معلمان در تشخيص متون خاص يا بازيهاي ديگر نقش ايفا مي كنند. اما در تشكيل نجف اشرف ، اين روند اعلام اختيار نيست و در زندگي معلمان ، دانش آموزان ، حتي اگر بسيار برجسته باشند ، از انتشار رساله عملي و اعلام مرجعيت خودداري مي كنند. اگر اكنون بيشتر نامهاي سه مقام در نجف اشرف شنيده مي شود ، به اين دليل است ، و اين به معناي فقدان مطالعات علمي برجسته در زمينه اقتدار نيست ، بلكه به معناي سنت ها و اصول است بيش از صد مشاهده در اين زمينه از علم ، مركزيت و تقوا سالهاست در تضاد هستند تا از مداخلات خارجي در روابط جلوگيري و جلوگيري شود. در حال حاضر ، شخصيت هاي برجسته در منطقه نجف با توجه به اهميت و اهميت دروس و عمق مباحث و توجه به دانشجويان و وفاداري اساتيد ، همواره مشغول خواندن و بحث هاي نمايشي هستند. دانش ضمني در اين زمينه ، كه از نزديكترين شخصيت ها خواهد بود ، و بنابراين ، اگر رابطه فاني به اندازه كافي قوي باشد ، معرفي شخصيت هاي زير منجر به وسعت زياد و م faithfulثر وفادار به سنت استادان و دانشجويان مي شود. از حوزه علميه نجف ، با رعايت سنت ها و اهتمام. البته ، در روند اعلام قدرت نجف اشرف ، وي مانع اداره نهادها يا مقامات نمي شود ؛ در واقع ، اگر آنها اين كار را انجام دهند ، عموماً موفق نمي شوند. سنت شكستن آنلاين و اجتناب از وراثت از مرجعيت و اقتدار ، مقلدان متوفي به مراجع ساير مراجع و همچنين اقدامات يا اداراتي است كه در انتقال مراكز و نهادهاي مرجع متوفي به اقتدار زنده ساير سنت هاي مهم در نجف اسراف و آن روزها شاهد مرگ حكيم و شكستن آنلاين او بوده است.

اين مقدمه غيبت آيت الله حكيم را كه يكي از مراجع مهم و استاد سبك حوزه نجف اشرف و يكي از اسرار و نمادهاي اين حوزه و “الگرانسانگ حكيم” در بين همه بود ، تأييد مي كند. بي اعتقادي ، تلخي و از دست دادن او باعث شده است و با وجود همه غم و اندوه عميق و حس جدايي كه در شرايط و اقامتگاههاي قديمي نجف مشهود است ، به معناي وقفه يا ابهام در سفر اين دره نيست و حتي اگر موقعيت آنها خالي است ، اما ده سال است كه خود را وقف نوشتن و آموزش طلاب كرده است ، و نيازهاي ويژه وي در حوزه علميه نجف اشرف ، ميراث منطقي او ، اين حوزه را براي آينده مصمم تر مي كند ، به ويژه از آنجا كه رياست اين حوزه را بر عهده دارد. او يك وكيل عالي رتبه و صبور ، معتدل ، بينا ، با ثبات و عاقل است ، درست مانند حضرت آيت الله سيستاني ، كه نقش منحصر به فردي در انتصاب نجف در ارتقاء دوران پس از صدام و خارج از آن ايفا كرد. اركان اصلي جهان شيعه به ياد داريم كه حضرت آيت الله سيد محسن حكيم و حضرت آيت الله سيد ابوالقاسم خوئي جهان فاني را از عظمت استعداد و دانش پر كردند و نه تنها حوزه انتخابيه نجف اشرف نه تنها متزلزل نشد و هرگز متوقف نشد ، بلكه ميراث وي قانون اساسي وي را بارورتر كرد. در قلب آن حوزه امروز بسياري از مراجع بزرگ در نجف و قم ظهور كردند. حتي در حال حاضر ، علاوه بر مدرك امروزي ، مهد كودك نجف در حضور بسياري از اساتيد برجسته كمك مي كند و شواهد نشان مي دهد كه ساير استادان كلاس اول كه در منطقه نفوذ هستند هم مجتهد هستند و هم شاگرد. به تدريج به اين حوزه ، اما به دليل سنت ها ؛ زيرا آنها مدرك تحصيلي نداشتند ، اشاره مي شود و نام آنها ذكر مي شود و هركدام در جاي خود قرار مي گيرند.

قطعاً رويداد مرجع عاليقدر شيعيان تابع بسياري است ، مانند وزن همسايگان ، مقامات ، شبكه علما و اجماع اجداد ما و ثروت مردم. مهمتر از همه ، به خواست خدا ، در قرن گذشته ، گاهي در قم ، گاهي در نجف ، گاهي در هر دو كشور ، و چيزها و سنت هايي كه مربوط به ثروت و ثروت از پيش تعيين شده است ، چيز ديگري است كه بايد به آن بازگردانده شود. آي تي.

اگر از سخنان بزرگان و اساتيد نجف اشرف در حوزه علميه پيروي كنيد و مكالمه آنها ، آداب و رسوم اين روزها را رعايت كنيد ، دو نكته ويژه وجود دارد. يكي اينكه اين منطقه متعلق به حضرت ولي عصر (عج) است و در اين استان معتقدند كه به لطف خدا و عنايت حضرت اميرالم Muمنين علي (ع) سلطه نه تنها راز نجات است ، بلكه راه عظمت و عظمت او را نيز مي شناسد. درود بر شما و رحمت و بركت خداوند.

* منتشر شده در وب سايت شفقنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.