به هزينه خريد خودرو فكر كنيد. » اين نظر توسط بسياري شنيده شده است و اكنون لازم است بيشتر بر آن تكيه كنيم. به گزارش مجله رز ، روزنامه “دنياي اقتصاد” همچنان نوشت: استعلام اسناد رسمي ما كوچكترين كاربر روغن را براي خودروها نشان مي دهد ، مانند پژو 405 يا 206 از 300000 تومان …
افزايش نرخ روغن موتور و طولانيشدن دوره تعويض https://rosemag.ir/2021/09/06/افزايش-نرخ-روغن-موتور-و-طولانيشدن-دو/ مجله رز Mon, 06 Sep 2021 01:15:50 0000 مجله عمومي https://rosemag.ir/2021/09/06/افزايش-نرخ-روغن-موتور-و-طولانيشدن-دو/ به هزينه خريد خودرو فكر كنيد. » اين نظر توسط بسياري شنيده شده است و اكنون لازم است بيشتر بر آن تكيه كنيم. به گزارش مجله رز ، روزنامه “دنياي اقتصاد” همچنان نوشت: استعلام اسناد رسمي ما كوچكترين كاربر روغن را براي خودروها نشان مي دهد ، مانند پژو 405 يا 206 از 300000 تومان …
به هزينه خريد خودرو فكر كنيد. » اين نظر توسط بسياري شنيده شده است و اكنون لازم است بيشتر بر آن تكيه كنيم.
به گزارش مجله رز ، روزنامه “دنياي اقتصاد” همچنان نوشت: استعلام اسناد رسمي ما كوچكترين كاربر روغن را براي خودروها نشان مي دهد ، مانند پژو 405 يا 206 از 300000 تومان شروع مي شود. شكل خودروهاي خارجي و شاسي محراب 800 هزار تن تعيين شده است. قيمت خودروهاي خودرو افزايش يافته است كه نوع كار پالايشگاه از سال گذشته آغاز شده است و از ابتداي سال تا كنون قيمت خودروي زيتون حدود 30 درصد افزايش يافته است.
در نتيجه ، به دليل افزايش مزاياي خدمات خودرو ، مشاهدات ما نشان مي دهد كه دوره هاي تعويض روغن طولاني تر است. براي مثال ، صاحبان بيش از 6000 كيلومتر خودروهاي روغن تعويض شده ترجيح مي دهند 1000 تا 2000 كيلومتر ديگر منتظر بمانند و سپس به سرويس بروند. اين هنوز در واقع اتومبيل را پاره كرد. تقاضا براي شركت هاي نفتي ايراني و خارجي ، مانند روغن هاي مارك خارجي ، پس از تحريم ها بارها “لكه دار” شده است.
خدمات روغن چقدر است؟
پادشاه اسماعيلي ، كه تغيير نفت كرده است ، مي گويد ليست دستمزد اتحاديه به اندازه كافي خوب نيست و “اگر مي خواهيم با نرخ اتحاديه تجارت كنيم ، بايد اينجا را ببنديم.” به گفته اين فروشنده ، قيمت انواع روغن هاي موتور و كالاهاي مصرفي واگن مانند فيلترهاي مسي نسبت به سال گذشته بيش از 100 درصد افزايش يافته است: “به عنوان مثال ، قيمت يك روغن مناسب خودروهايي مانند پژو 405 و پرايد به 150 تن مي رسد. “ساير هزينه هاي جداگانه مطبوعات.”
شاه اسماعيلي مي گويد: “هزينه استخدام مغازه ها دو برابر شده و دستمزد كارگران افزايش يافته است ، اما اتحاديه اصلاً اين هزينه ها را نمي پذيرد.” سال گذشته يك كارگر ماهانه 10 ميليون تومان حقوق مي داد ، امسال 17 ميليون تومان. پول اين مخارج را از كجا بياورم؟ “از همان مغازه”
به گفته فروشنده ، ما به طور كلي درآمد حاصل از فروش را ذخيره مي كنيم ، مانند “مكمل ها يا ساير دستگاه هايي كه نيازي به استفاده ندارند ، در غير اين صورت فقط فيلتر روغن و هوا را تعويض نمي كنيم”.
اين فروشنده خودرويي مانند 405 تا 280 تا 350 ميليون تن ارائه مي دهد: “بسته به نوع روغن و فيلتر مورد استفاده ، قيمت متفاوت است.” دانشجو “.
شاه اسماعيلي مغازه اي در شهر دارد و “ما براي خودروها از محصولات متوسط مناسب استفاده مي كنيم ، بيشتر موتورهاي داخلي كه از روغن ايران نيز استفاده مي كنند.” برخي روغن هاي خارجي نيز درصد زيادي افزايش قيمت داشته اند.
اين نرخ براي خدمات خودروهاي تك نفره در شهر شمال 400000 تومان شروع مي شود. اكبري مسئول اين مركز مي گويد: “دليل اين تفاوت قيمت تفاوت هزينه است.” “نقشه وسط شهر قطعاً كوچكتر از من است.”
اين نمايندگي مساحت يك خودروي سلف سرويس مانند 206 تا 400000 تومان “كه معمولاً بر اساس استفاده از روغن و فيلتر تا 450،000 تا 500،000 تومان به پايان مي رسد”
قيمت سرويس دهي به خودروهاي ديگر كمتر از 50 درصد بيشتر است. اكبري در مورد هزينه ماشين با شاسي بلند مانند پرادو مي گويد: “روغنهايي كه خودروهاي شاسي بلند مصرف مي كنند چقدر بيشتر است.” براي مثال تويوتا پرادو به پنج و نيم ليتر روغن نياز دارد كه با توجه به كالاهاي مادي ، هزينه اي در حدود 900000 تن دارد. “همچنين ، هزينه نفت براي خودروهايي مانند كشتي كيا و هيونداي از 600 مايل تومي شروع مي شود و طبق برنامه خدمات ، به 900 هزار تومان افزايش مي يابد.
اوليا
تحقيقات متناظر ما نشان مي دهد كه بيشترين نياز خودروهاي ايراني در زيتون پيشتاز يا بهران است. آنها براي رسيدن به كاسترول و ليكومولي به ارابه هاي خارجي نياز دارند. اكبري به شرط بازار نفت خارجي مي گويد: “قبلاً روغن هيونداي ديوايس از كره وارد مي شد و به دليل كيفيت خوب ، تقاضا خوب بود ، اما پس از تحريم ها وارد نمي شد.” البته اين مارك ها هنوز هم هستند. در بازار ، اما ما از آنها استفاده نمي كنيم زيرا كيفيت قبلي ندارند و اغلب دروغ مي گويند.
يكي ديگر از فروشندگان روغن هاي خارجي مي گويد: “كالاهاي خوب در بازار كمياب است و نمي توان روغن تقلبي را به خريدار داد. برخي مارك هاي زيتون خارجي مانند كاسترول در ايران آن را پر كرده و استفاده مي كنند.” مامور و دروغگو ، دست ما هيچ جا بسته نيست اما مي توان به مرهم هاي جامعه اعتماد كرد.
شاه اسماعيلي چند نمونه از روغن هاي عجيب و غريب را به اين صورت ذكر مي كند: “هيونداي كه از كره مي آيد 20000 تن فروخته است و اكنون شركت آن به نزديك به 500000 تن رسيده است”.
بيش از كيلومتر
گفتگوهاي ما با فروشندگان نشان مي دهد كه هزينه نفت در حال افزايش است و مردم به خدمات خودرو روي مي آورند. شاه اسماعيلي مي گويد: “60 درصد از مشتريان من عادي هستند و در اين محله زندگي مي كنند.” 80 درصد از مشترياني كه روغن خود را در 6000 كيلومتر تغيير داده اند ، در حال حاضر بيشتر منتظر هستند و 7000 تا 8000 آمار نفت. هركسي كه كارمند است نمي تواند هزينه نفت را براي هر 6000 كيلومتر با بيش از 500000 تن تغيير دهد.
به گفته فروشنده ، مردم تمايل دارند كه نيم ليتر روغن را در انبار نگهداري كنند و “وقتي از 6000 عدد بيشتر شد ، روغن را به موتور مي ريزند تا بعداً روغن را تعويض كنند”.
به گفته فعالان اين منطقه ، نفت خارجي “تا 9000 كيلومتر” قابل استفاده است ، اما نفت ايران بايد در 6000 تا 7000 كيلومتر تغيير كند.
علاوه بر دستفروشي بازار روغن ، برخي خرده فروشان روغن سگ را تغيير مي دهند. به عنوان مثال ، روغن روغن هيونداي حاوي روغن ايراني است ، بنابراين توصيه مي شود در صورت مراجعه به تعويض روغن ، كه مطمئن نيستيد ، آنلاين روغن پيشنهادي قابل بررسي باشد. همچنين با تغيير زمان روغن ، عمر خودرو را افزايش مي دهد.
انتهاي پيام