جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ناشنيده‌هايي از زندگي سياسي مرتضي احمدي

اخبار آنلاين استان البرز را در اين مجله خبري مطالعه كنيد

ناشنيده‌هايي از زندگي سياسي مرتضي احمدي

۷ بازديد

مرتضي احمدي خاطراتي از خود بر جاي گذاشته است ، در تاريخ بي سابقه است ، با عنوان “من و زندگي من” بخشي از حافظه بسيار خواندني و جذاب است. به گزارش مجله رز در روزنامه خراسان وي نوشت: “خاطره استاد زنده ياد مرتضي احمدي و يك هنرمند بزرگ ، در ايران در دوره هاي …

ناشنيده‌هايي از زندگي سياسي مرتضي احمدي https://rosemag.ir/2021/07/20/ناشنيده‌هايي-از-زندگي-سياسي-مرتضي-احم/ مجله رز Tue, 20 Jul 2021 00:25:59 0000 مجله عمومي https://rosemag.ir/2021/07/20/ناشنيده‌هايي-از-زندگي-سياسي-مرتضي-احم/ مرتضي احمدي خاطراتي از خود بر جاي گذاشته است ، در تاريخ بي سابقه است ، با عنوان “من و زندگي من” بخشي از حافظه بسيار خواندني و جذاب است. به گزارش مجله رز در روزنامه خراسان وي نوشت: “خاطره استاد زنده ياد مرتضي احمدي و يك هنرمند بزرگ ، در ايران در دوره هاي …

مرتضي احمدي خاطراتي از خود بر جاي گذاشته است ، در تاريخ بي سابقه است ، با عنوان “من و زندگي من” بخشي از حافظه بسيار خواندني و جذاب است.

به گزارش مجله رز در روزنامه خراسان وي نوشت: “خاطره استاد زنده ياد مرتضي احمدي و يك هنرمند بزرگ ، در ايران در دوره هاي مختلف شناخته شده است. بزرگان او را با ادامه پيش درآمد مي شناسند ، نسل هاي دهه 50 ، 60 و 70 بدون ذخيره فيلم و دوبله و حتي بچه هاي امروز و يك معلم احمدي ژاپن از زمان برنامه جنگ “شاكرستان” و به ويژه مربوط به آن است. از او لذت ببريد ، به صداي او گوش دهيد. اول نوامبر تهران براي انجام مردگان متولد شده و در 90 سالگي در 20 دسامبر 2014 در 1961 رفت. استاد مرتضي احمدي ورزشي و او عاشق فوتبال است. چه كسي ، متخصصين آموزش و پرورش در جواني آنها انجام مي دهد. اين كارمند راه آهن بود ، اما با كارهاي گلدوزي شده نيز ، و در قلب دربار او را همراهي مي كرد كار برخي از كساني بود كه در اواخر دهه 1910 در تئاترهاي تهران نقشي بازي مي كردند.

پيش نمايش فيلم معلمان ، احمدي براي اولين بار در سال 1322 آغاز شد و صداي وي به گونه اي بود كه در سالهاي بعد ، گروهي از دوبله هنري راديو تهران و باتجربه مورد نياز است. صداي انيميشن معروف “پينوكيو” و “روباه” با يك صدا “كيان كنعان” و “گربه ماده” براي هميشه دوبله تاريخ ايران است. او همچنين در تهيه و بازي فيله ها شركت كرد ، چنين بازي هايي در نقش اصلي “عليمردان خان” ، “گرگ بزرگ بد” و غيره بازي مي شود كه محصولي است كه عليرضا اكبريان و شركت “سوپرسكوپ” در دهه 50 توليد مي كنند و دهه 60. زردآلو و صدا به ساده ترين. اگر مي خواهيد با يك معلم احمدي و زندگي او صحبت كنيد ، براي مدت طولاني بحث نكنيد. امروز ما آنچه را كه ممكن است برخي از وضعيت آن و شنوايي كه نظر داده است بررسي مي كنيم. خودم ، بگذار زندگي كنم ؛ قسمت حافظه بسيار خواندني و جذاب است.

چهره به چهره با قهرمانان رضاشاه

با همه متحد شد

يكي از خاطرات جالب و غم انگيزتر احمدي استاد در كنار برخورد با نيروهاي متفقين كه در سپتامبر 1941 ايران را اشغال كردند بيگانه بود. اين آغاز هنر جنگ به عنوان آزمايشات پيش نمايش بود. پروفسور احمدي مي نويسد: “در ساعت چهار و نيم بعد از ظهر در يك اكتبر 1323 ، با پرويز خطيبي و محمد علي علي امپراتور ساخي ، يكي دو نفر ، يا در وعده غذايي بعد از ظهر ، از آنجا به تئاتر لاله زار رفتيم. خياباني كه معتبرترين قدس شاهين به آن نزديك شده است ، و در آن زمان معمولاً شناخته شده بود ، اگر آنها از ايالات متحده آمريكا نبودند ، وقتي امروز شما را ترك مي كنند ، قبل از ارابه ، با جيپ آمريكايي به ديده بان مسلح مي شوند. با دو نفر از آنها ، آنها يك زن زيبا در راه كشور شمالي قدم مي زنند ، و هر دو ارابه را به همراه خود مي كشند و بيرون مي روند و بدون فكر مي روند. و كساني كه از آنجا عبور مي كنند بايد من اين سوپ سريع را درست كردم. شايعه شد كه بعداً همان زني بود كه دو فرزند و همسرش داشت ، اميرآباد را به عنوان رهبران ارتش آمريكا كشته و آمپول مورفين را عجله كرد ، زيرا مقاومت شديد آنها خواسته ها. چند روز بعد همان بدنه فرحزاد پايين كوه. اين صحنه باعث تعجب چيزي شد كه از امپراتور محمد علي ، ساخي متولد شده است. پس از چند روز سپس به من مقدمه اي داده شد تا “قدس شاهين” محلي زاغه نشين جذابيت داشته باشد. “در هر صورت ، بدون وقفه اجازه چهار شب را براي دستگيري من و كلانتري دريافت خواهيد كرد ، همانطور كه وي قول داده است.”

ماجرا به همين جا ختم نشد. استاد احمد ، كه پس از گرفتن تعهد توسط برخي از پارلمان هاي خصوصي بازداشت شد ، اين يك محاكمه به مدت شش ماه تبعيد بود. اگر تلاش هاي شاهنشاه ماهومت نبود مسعود ، روزنامه نگار ، و از حق امتياز تا م Amدروز ، براي تبعيد بود.

پاسخ اشرف پهلوي

نكته مهم ديگر اگر از نظر استاد احمد درباره زندگي و تصوير سياسي ، كه روحيه آزادي را نشان مي دهد ، هنر مقابله با اشرف پهلوي است ، از روزهاي سفر به پاريس ، از تجارت تا آماده سازي ، در تهران است. پروفسور احمدي مي نويسد: “هنگامي كه اشرف پهلوي سفري به ايران بازگشت ، زمين فرودگاه مهرآباد پوشيده از كت خز گران و آغوش سگ و خبرنگاران بود اما او مجسمه بي نظيري به همان شكل و فرم است. چهره يك روزنامه را تزئين كرد. ؟ خصوصاً روزنامه “Mard-e-Amrooz” كه در آن از نيش قلم و عنوان “ملكه وارد عصمت و طهارت شد” مي خوريد ، و احساسات اين زن را براي مديريت برانگيخت. پرويز خطيب ، كه يكي از شديدترين مخالفان شكست دادگاه از ملودي استفاده مي كنند و آهنگ “نمي خواهي او را صدمه بزنيد تا عروس را بگيرد” (استاد جواد بديع زاده) ، آهنگ “من خانوم” را در پاكت نامه ، و آنها بازگو مي كنند كه شب نيز ممنوع است. پرويز و پليس در ايستگاه سراسر كشور محبوس شده بودند. بعد از كتك خوردن ، بي خوابي يك شب توهين آميز و دريافت تعهد از طرف ما ، بنابراين صبح روز بعد ساعت 10:00 را آزاد كرديم و متن اصلي توقيف يا گم شد. »

داستان هاي معلمان از رژيم احمدي با اصطلاح پهلوي منافاتي ندارد. در دهه 1320 ، با قدرت القوام سلطانه و خواندن مقدمه “پيراهن زرد” اكنون قوام باند. مرتضي احمدي را كتك زدند و لباس بردند. اما نكته جالب اين است كه همه اين موارد ، بيانگر اين است كه در اختيار خزانه داري قرار مي گيرد تا از سرگرمي با افراد محبوب دور باشد و به صدا خفه كن ها برگردانده شود. “استاد احمد در اواخر عمر خود ، همه آلبوم هاي” قديمي تهران “ترانه هاي قديمي را كه از قبل پخش شده بود ، به يادگار گذاشته است.

پيام آخر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.